Nieuw onderwerp beginnen

Afbeelding plaatsen bij modelantwoord open vraag

Zijn er meer aNS-gebruikers die net als wij behoefte hebben aan de mogelijkheid om een afbeelding te plaatsen als of bij het modelantwoord van een open vraag?

Soms is het antwoord een bepaald model waarnaar gevraagd wordt en dan willen we daar graag een afbeelding plaatsen. Nu moet dat met "meer informatie", maar dat is wat omslachtig.

Hoi Ilse,

Bedankt voor je post!

Hoewel je inderdaad geen invoegoptie hebt voor een afbeelding, kan je wel op verschillende manieren een afbeelding erin zetten.

• Je kunt een afbeelding copy-paste in het modelantwoord zetten (de afbeelding wordt dan ingeladen, dus als de afbeelding niet meer bestaat (op internet) kan het zijn dat het niet meer werkt)
  • Je kunt een afbeelding via de broncode toevoegen, middels HTML. Je kunt een afbeelding uploaden in de bibliotheek en de 'root' naar deze afbeelding als HTML toevoegen. Je kunt hiermee de afbeelding blijven updaten en in eigen beheer houden binnen jouw bibliotheek. Let op dat HTML wel iets is wat je zelf zult moeten onderhouden.
  • Zoals je al aangaf, kan je ook afbeeldingen toevoegen bij meer informatie, maar ook bij de afbeelding optie bij de vraag.

Zou dit al iets helpen?

Wij zijn benieuwd!

Govert

Hoi Govert,

Dankjewel voor je reactie. Voor mij (of Trifon) zou dit prima werken, maar ik vind het geen optie voor de ontwikkelaars van lesmateriaal. Ik begrijp ook iet zo goed waarom er verschil moet zijn in wat er mogelijk is in het veld "modelantwoord" en bijvoorbeeld "feedback" bij een meerkeuzevraag. Ik zou het logischer vinden als dat soort velden overal hetzelfde aan mogelijkheden en werkwijzen heeft.

Groet,

Ilse

Hoi Ilse,

Een goed punt inderdaad. Ik zal het ter bespreking brengen in ons overleg.

Govert

Aanmelden of registreren om een reactie te posten