Release 86: Overzichtelijk dashboard voor begeleiders

In deze video vertelt Stefan over het veranderde dashboard voor begeleiders in de aankomende release.


Het overzicht ziet er heel fijn uit! Echter mis ik bij de p-waarde nog steeds de functionaliteit dat je kunt inzien welke alternatieven gekozen zijn wanneer een vraag fout beantwoord is. Wil je echt een goede analyse maken van een goede of slechte vraag, moet je ook op inhoud kunnen controleren. Wanneer meer dan de helft kiest voor antwoord C terwijl antwoord A juist was, kan het zijn dat antwoord C bijvoorbeeld ook goed is. Zo kun je veel beter inspelen op goede vragen maken. 


Dit zou bijvoorbeeld ook mooi in een grafisch model weergegeven worden, zodat het snel duidelijk is. 


Daarnaast mis ik nog een overzicht van bijvoorbeeld de eindtoets per vraagsoort per deelnemer. Ik zou graag in 1 overzicht willen krijgen welk antwoord de deelnemer heeft gegeven, dus niet alleen of de deelnemer het juist of onjuist beantwoord heeft, maar juist ook welk antwoord hij dan gegeven heeft. Tijdens klassikale bijeenkomsten kun je dan veel beter inspelen op de verschillende antwoordmogelijkheden en kun je gerichter klassikaal lesgeven (in plaats van heel erg op het individu).

Ziet er goed uit, vooral de grafische weergave van de deelnemersvoortgang lijkt erg nuttig te zijn. Die gaan we zeker gebruiken. Ik ben het wel eens met wat Michelle schrijft, dus dat we graag bij de p-waarde zien welke alternatieven er zijn gekozen. Nu moeten we dat steeds individueel gaan bekijken en dat is geen doen. Hoe alles werkt in de praktijk zal nog moeten blijken uiteraard.

Inloggen of registreren om een reactie te posten